Auto Rival















 

History

 

 Cine si-a luat masina straina imediat dupa ’89 isi aminteste cu siguranta de primul punct de vanzare de piese auto straine de  pe strada Matei Voevod, in spatele Liceului Mihai Viteazu. “La Castrol”… asa ni se spunea pe atunci fiindca  aveam respectiva reclama luminoasa. Piesele pe care le vindeam proveneau in mare parte din consignatie, iar magazinul nu avea mai mult de 15 mp. Putina lume stia pe atunci sa caute o piesa intr-un catalog, mai ales daca era german. Si mai putini erau cei care se incumetau sa repare o masina straina. Si totusi, cu entuziasm, pasiune si bunavointa, tanara societate care s-a numit initial Autovisport, a trecut cu bine de aceasta veritabila perioada de pionierat a automobilelor straine in Romania, folosind printre altele si experienta dobandita anterior in pregatirea masinilor de concurs.

Magazinul a devenit foarte repede neincapator. Am adus piese de import noi, de la fabricanti vestici, promovati in prezent de multe alte firme: anvelope Semperit, filtre Mann, aditivi Liqui Moly si STP, rulmenti SKF, amortizoare Monroe, apoi amortizoare si ambreiaje SACHS, placute Ferodo, multe altele. Am inceput construirea unui sediu modern pe trei nivele.



In pofida unui climat legislativ pe care noi l-am resimtit ca fiindu-ne ostil-sa ne amintim de faimoasele scutiri de impozit pe profit acordate timp de doi ani exclusiv firmelor mixte sau straine- am facut totusi pasi importanti inainte. Datorita preturilor rezonabile practicate atat la magazin, cat si in atelierul propriu, aveam deja o clientela stabila. Am castigat treptat  increderea multor parteneri interni, ateliere, magazine, care preluau produsele noastre in scopul revanzarii. Am pus la punct un sistem propriu de vanzare asistat de calculator, obtinand astfel viteza de lucru sporita. Stiam instantaneu daca piesa solicitata este in stoc, daca era in depozitul nostru sau la unul din revanzatori, sau in curs de aprovizionare. Pretul, dimensiunile, etc.-erau informatii ce le puteam furniza in cateva secunde, la orice apel telefonic.

Am trecut insa si prin incercari grele: chiar de la inceput, proprietarii terenului, vazand ce avem de gand sa facem, ne-au purtat luni de zile prin salile tribunalelor, marindu-si pretentiile de la o zi la alta. In 1994 un incendiu de proportii ne-a provocat pagube materiale importante ale caror urme se vad si astazi. Cam tot prin aceeasi perioada, mergeam aproape zilnic la Primarie pentru ca oamenii acelor vremuri nu voiau in ruptul capului sa ne elibereze autorizatia de construire, desi actele fusesera depuse din ’91. Si multe altele, despre care nu ne place sa vorbim. Dar odata depasite, aceste necazuri au devenit istorie.

Undeva prin 1996, loviti financiar destul de puternic de cresterea valutei peste noapte, am incheiat un contract cu o alta firma de piese auto, care in schimbul cedarii pe o perioada de patru ani a spatiului nostru, urma sa ne distribuie marfurile in toata tara, cu viteza mai mare de rotatie decat eram noi capabili la acel moment. Stabilisem ca preturile din magazin sa nu suporte modificari importante, insa cei care ne-au inlocuit, le-au crescut cu 60%. Mai mult decat atat, atelierul nu a mai functionat asa cum era prevazut, astfel incat majoritatea clientilor s-au orientat cum era de asteptat, catre alte firme.

In toata aceasta perioada ne-am concentrat pe activitatea competitionala. Am participat cu rezultate notabile la competitii auto, atat la viteza, cat si in raliuri, cu masini performante de diverse categorii: intai cu Dacia, apoi cu BMW M3, Peugeot, Ford  Cosworth, Mitsubishi. Dar despre curse, vom vorbi mai pe larg poate cu alta ocazie.

Important este ca am revenit acasa, adica la vechiul nostru sediu… nou ! Ne-am reluat activitatea comerciala din toamna anului trecut, am reinfiintat magazinul de altadata si lucram deja in vechiul atelier, cu rezultate promitatoare.

Pentru a exprima mai bine intentia de a fi mereu in competitie, atat la propriu-pe pista de concurs, cat si la figurat-repectiv pe piata de piese auto, am schimbat la un moment dat denumirea firmei in Auto Rival. Aceasta schimbare face parte dintr-un proiect mai amplu, care cuprinde o serie de inovatii, in jurul conceptului de baza al firmei: vom continua sa oferim clientilor motivatia de a ne prefera. Ce intentii avem, ce obiective concrete, care sunt noutatile cu care ne vom prezenta, toate acestea le veti afla la momentul potrivit, aici sau in celelalte sectiuni ale site-ului. Acum am povestit doar cate ceva din trecut.

 

Lasa un mesaj in cartea de oaspeti!

Lasa un mesaj in cartea de oaspeti !