OBD
In
aceasta sectiune vom prezenta articole despre celebra
diagnoza on-board. Cum a aparut, despre ce e vorba,
unde pot fi gasite interfete si softuri de diagnoza
(la noi ! Ha...). Pe scurt, este vorba de o interfata
americana, relativ ieftina, de la 90-200 Euro si un
set de cabluri care fac legatura intre computerul masinii
si un laptop sau un pc stationar. De dimensiunile unui
antiradar... Pe aceasta cale, orice posesor de masina
poate dialoga cu computerul masinii, cu cunostinte minime.
Avantajul major este ca aceste interfete fac cam 90%
din ce face un tester specializat de service, dar la
2-3% din valoarea acestuia.
De acum inainte, poti si tu depista
cu usurinta orice defectiune frecventa, de exemplu un
senzor care nu-si face datoria. Odata ce ai inlocuit
senzorul respectiv, poti printr-un simplu click de mouse
sa stingi MIL-ul de la bord (malfunction ilum. lamp,
sau led).
Exista si interfete care nu au nevoie de laptop, ele afiseaza
pur si simplu un cod de eroare, dupa care cu ajutorul
manualului ce insoteste acest tip de aparate si care
contine mii de astfel de coduri, nimic nu este mai simplu
decat sa identifici piesa defecta. Cool, nu-i asa ?
Unele soft-uri permit chiar trasarea unei diagrame de
putere, asta bineinteles daca aveti pe cineva alaturi
care sa manuiasca laptop-ul.
Atentie ! Nu incercati sa demarati
in tromba cu ochii pironiti in laptop ! S-ar
putea sa inregistrati brusc o gramada de erori, mai cu
seama pe la airbag-uri... |